top of page
  • Obrázek autoraLenny.cka

Recenze: Do vody

Že jsme téměř všichni četli Dívka ve vlaku, je asi zřejmé, ale kdo četl od autorky druhou knihu? Pojďme se jí podívat na stránku.


Do vody je druhým a dosud posledním románem africké autorky pocházející ze Zimbabwe, která se přestěhovala v mládí do Londýna, Pauly Hawkinsové a vyšla v roce 2017, tedy 2 roky po autorčině prvotině. Obě knihy se rozhodlo vydat nakladatelství Ikar a to vždy v rok vydání v původním jazyce.


Ačkoli se tato kniha nestala stejným fenoménem jako její starší sestra a v České republice má své hodnocení kolem 65-70% , obdržela v roce 2017 ocenění Goodreads Choice Awards v kategorii nejlepší thriller a detektivka.



Anotace:

Vyhýbejte se tichým vodám, nikdy nevíte, co se skrývá pod hladinou…

Na dně řeky se najde tělo svobodné matky – a zrovna na místě, kde bylo toho léta objevena mrtvola mladého děvčete. V historii malého městečka Beckford to sice nejsou první ženy, jejichž osud se na onom místě uzavřel, jsou to však právě ony dvě, jejichž smrt rozčeří nejen hladinu řeky, ale i poklidné životy místních obyvatel. A z temných vod začínají najednou na světlo dne vyplouvat dlouho zamlčovaná tajemství…



"Beckford není místem sebevražd. Beckford je místo, kde se lze zbavit potížistek."


"Když člověk slyší klapat kopyta, poohlíží se po koních, ale není možné, aby nebral v potaz existenci zeber."


Od Do vody jsem čekala po přečtení Dívky ve vlaku víc. Bylo to hodně popularizované a já si ji šíleně chtěla přečíst. No ale byla jsem pak ve finále poměrně dost zklamaná. Určitě to mělo zajímavý námět a nápad, ale jednoduše to asi nebyl můj šálek kávy. Přišlo mi to dost zamotané a nečetlo se mi to zrovna nejlíp. Za obálku má ale kniha rozhodně plusový bod, strašně se mi líbí toto propracování a i to, jak voda prolíná do jména autorky.

Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2017 na Databázi knih pod tématem:

13. Kniha poprvé vydána v roce 2017

Hodnocení: 3/5

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page