Recenze: Hunger Games: Aréna smrti

Hunger Games: Aréna smrti je YA kniha, kterou lze zařadit do skupiny antiutopických románů stejně jako knihy od Veroniky Rothové nebo Jamese Dashnera, kde vládne totalitní režim a je omezená osobní svoboda.

Suzanne Collinsová, autorka světově proslulé trilogie Hunger Games, kterou jsme měli možnost od roku 2012 zahlédnout i ve zfilmované podobě, dostala myšlenku na námět první knihy v roce 2008 právě v televizi, kde přepínala kanály z reality show na válku v Iráku.

Autorka vybudovala knižní válečný svět do posledního detailu, včetně jmen hlavních postav, které mají skrytý význam. Peeta je v překladu z arabštiny chléb, Katniss je střelkyně nebo rostlina s hlízky podobným bramborám, kterou Katniss sbírala, aby uživila rodinu. I jméno její sestry Primulie spolu se jménem splátkyně z 11. kraje Routa má hlubší význam, obě jsou to rostlinky.

Světově známý autor hororových příběhů jako je To, Stephen King o této knize řekl:

"Je to znepokojivá, násilná, strhující kniha, která generuje téměř neustálé napětí. Nemohl jsem se od ní odtrhnout."

Anotace:

Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají... V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Tato kniha byla naprostá pecka! Jelikož jsem milovala knihy Jamese Dashnera, které byly o lidech umístěných v Labyrintu, byla pro mě tato kniha trochu srdeční záležitostí a nezklamala mě. Ačkoli jsem měla v době, kdy mi kniha přišla, zkouškové období a zkoušku z Fyziologie za další dva dny, četla jsem ji místo učení v noci a mezi kapitolami Fyziologie, abych se odreagovala. Pohltila mě a jsem z ní naprosto nadšená. Během asi vážně těch dvou Proto když jsem ji dočetla, hned jsem si stáhla i film, ze kterého jsem byla celkem zklamaná, protože to bylo naprosto jiné než kniha!

"Jsi okouzlující asi jako mrtvý slimák."

"Nikdy nezapomenete tvář člověka, který byl vaší poslední nadějí."

"Nejprve jeden člověk, pak druhý a vzápětí takřka všichni ve shromážděném davu tisknou tři prostřední prsty levé ruky ke rtům a pak je vztahují ke mně. Je to staré a vzácně používané gesto našeho kraje, jež lze občas spatřil na pohřbech. Představuje vyjádření díků a obdiv a užívá se při rozloučení s někým, koho milujeme."

Hodnocení: 5/5