top of page
  • Obrázek autoraLenny.cka

Recenze: Hotýlek

Milovníci české literatury a Aleny Mornštajnové určitě sáhli po Haně a Tichých rocích po dalším autorčině díle Hotýlku.


Po té, co jsem přečetla Hanu, Tiché roky i Slepou mapu, nemohla jsem si nechat ujít její další dílo Hotýlek. Podařilo se mi ho sehnat v audio verzi a poslechnout si ho. Víte, že jsem zapojená do čtenářské výzvy na Databázi knih, takže se mi tam perfektně hodila a já tak zabila dvě mouchy jednou ranou.


Teď ale něco o knížce, byla, jako doposud všechny autorčiny knížky, vydána brněnským nakladatelstvím Host a to v roce 2015. Ale až po té, co se proslavila autorka knihou Hana, začali čtenáři pátrat i po jejích dalších dílech a tak se svět o Hotýlku pořádně dozvěděl až v roce 2019, kdy Host obnovil vydávání.


Anotace:

Některé věci jakoby existovaly mimo čas. Zůstávají stejné navzdory dějinám, válkám, totalitním režimům i počasí. Takový je i hotel pana Leopolda, vlastně spíše hodinový hotýlek, založený v dobách první republiky a nabízející potěšení a rozkoš pánům za protektorátu a dokonce i poté, co ho znárodnili komunisté. Oč více přímočaré lásky ale nabízely hotelové pokoje, o to osudovější a dramatičtější vztahy se odehrávaly v rodině majitele a posléze správce.


"Jak zlá musí být doba, aby lidé opustili zemi, v níž vyrůstali, a odjeli od svých blízkých s tušením, že je už nikdy neuvidí."


Tak moc jsem se na knížku těšila, až mě vůbec nenadchla. Většinou píšu na knihy pozitivní recenze, ale Hotýlek mě moc neuchvátil. Dá se říct, že jsem si udělala u této knihy jen fajfku. Neříkám, že kniha byla propadák, ale byla spíše tuctová. Čekala jsem asi po přečtení ostatních autorčiných knížek něco víc.


Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2020 na Databázi knih pod tématem:

17. Kniha, ve které se odehrává svatba nebo pohřeb


Hodnocení: 3/5




Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page