top of page
  • Obrázek autoraLenny.cka

Recenze: Najdi Rebeccu

Anděl z Auschwitzu, tak přezdívali Christophera. I takové hrdiny můžeme v tomto táboře smrti najít. Snaží se ubohým lidem, které nečeká nic jiného než smrt.

Najdi Rebeccu od Eoin Dempsey jsem se rozhodla přečíst hned po přečtení knížky Růže bílá černý les, která byla napsaná vlastně až později, jen na český trh se dostala díky celosvětovému úspěchu dříve. Kniha Najdi Rebecuu vyšla už v roce 2012, ale u nás byla dostupná až v roce 2020, což je na zahraniční knihu poměrně dlouhá doba, z rukou nakladatelství Ikar stejně jako Růže bílá černý les.


"V Evropě je příliš mnoho kmenů, příliš mnoho rozdílů, panuje tu příliš velký potenciál pro konflikty a války. A stačí se podívat na dějiny Evropy, abyste jasně viděl, co všechno to dokázalo napáchat.“



ANOTACE:

Christophera a Rebeccu nemohlo nic rozdělit – ani její tyranští rodiče, ani snoubenec, kterého si našla po útěku do Anglie. Ale když vypukne druhá světová válka a nacisté obsadí ostrov Jersey, je Rebecca transportována do Evropy v rámci „konečného řešení“. Christopher mezitím vstoupí dobrovolně do SS – jen tak má šanci najít ženu, kterou miluje. Ženu, jejíž poslední stopy vedou do nechvalně známého tábora Osvětim. Najdi Rebeccu je strhující příběh obětavé lásky v nejtragičtější době lidských dějin z toho nejstrašlivějšího místa…

 

„Nemůžeš žít, když se snažíš svůj život brzdit. Nemůžeš se jen tak jednoduše veškeré lásky vzdát.“


„Připadá mi to celé jako sen. Mám pocit, že se každou chvíli probudím a budeme malé děti zpátky ve vašem stromovém domku“


„Christophere, ty jsi přece ta nejlepší věc, jaká se mi v životě stala – jediná věc, která opravdu stála za to, abych vůbec žila. Bez tebe by pro mě život neměl žádnou cenu“


 

Naprosto se mi líbil styl Eiona Dempseyho, jak už to bylo i v předchozím díle. Ukazuje světu příběhy, ve kterých se slučuje láska dvou naprosto odlišných stran za druhé světové války. Ať už je to v tomto případě lásky mezi Němcem a Židovkou nebo mezi Němkou a americkým zvědem. Líbilo se mi tu, s jakou vervou šel hledat Christopher svoji lásku Rebeccu, musel u toho vidět ty hrůzné činy a sám se ostatním snažil pomáhat. Nejvíc mě chytila za srdce část, kdy zachraňoval malou holčičku, ale nebudu přeci spoilerovat.

 

„Zamysli se nad tím, Christophere,“ řekl otec.

„Nejde o to, že by nebyla Němka. Jde o to, že byla Židovka.“

 

Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2021 na Databázi knih pod tématem:

15. Kniha, jejíž název je i jménem hlavní postavy

Hodnocení: 4/5



Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page