top of page
  • Obrázek autoraLenny.cka

Recenze: Říjnový seznam

Krimi-román od známého amerického spisovatele Jefferyho Deavera, který překvapí každého čtenáře díky netypické kompozici.

Kniha Říjnový seznam je psána od konce na začátek, tudíž se první kapitola vlastně nachází na jejím konci .


Hlavní hrdinka Gabriela čeká v bytě na zprávy o její unesené dcerce. Zprávy jí však nepřinese policie či její známý, ale přímo únosce se zbraní v ruce.


Gabrielina dcera byla unesena před dvěma dny a únosce po ní požaduje půl milionu a záhadný tajemný Říjnový seznam jejího šéfa, který zmizel jako pára nad hrncem do ciziny kvůli vyšetřování pro podvod a praní peněz. Setkává se s mužem, který se jí snaží pomoct a sehnat peníze, aby se jí dcerka mohla vrátit.


Dílo je od začátku celkem těžké na pochopení, protože se vlastně začíná od úplného konce a postupně se pročítáme k začátku. Neustále se přehodnocují informace z kapitoly na kapitolu. Knížkou se člověk nejdříve musí prokousat, než začne chápat souvislosti mezi jednotlivými činy. Je to opravdu hodně o přemýšlení. Ale pak, až se to všechno propojí, Říjnový seznam nás úplně pohltí.


Poslední kapitoly jsem četla jedním dechem a divila jsem se čím dál víc. Při druhé kapitole jsem si říkala, že už mě asi nic nepřekvapí, ale jen co jsem začala číst první kapitolu, žasla jsem nad tím, jak něco tak geniálního mohlo vůbec někoho napadnout. Bylo to všechno propracované do posledního detailu. Vřele doporučuji náročnějším čtenářům, kteří mají rádi krimi. Knížku jsem si nechávala schválně na říjen, aby to bylo takovéto tématické čtení.


Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2019 na Databázi knih pod tématem:

6. Kniha, která má ve svém názvu kalendářní měsíc


Hodnocení: 4/5


Více o autorovi: Jeffery Deaver

Více o knize: Říjnový seznam


Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page