top of page
  • Obrázek autoraLenny.cka

Recenze: Historie včel

Jak se starat o včely, kolik je okolo toho práce a jak by vypadal svět bez nich? O tom přesně je kniha Historie včel.

 

Norská autorka Maja Lunde žijící v Oslu píše především televizní scénáře a knihy pro děti a mládež. Pak je tu ovšem její série Klimatické kvarteto, ve které jsou dosud tři knihy, ale jak již napovídá název série, můžeme očekávat ještě 4. knihu. Dosud můžeme tedy číst o:

VZDUCHU - Historie včel

VODĚ - Modrá

tu si budeme moc tedy ale přečíst až 26.4. 2021, kdy je plánované české vydání.

 

Anotace:

William je zklamaný biolog a obchodník s osivem, žijící v Anglii roku 1852. Právě se chystá postavit zcela nový typ úlu, který jemu i jeho dětem zajistí čest a slávu. George je včelař, žijící v USA roku 2007 a jeho farma bojuje o přežití. On ale doufá, že jeho syn bude pro farmu spásou. Tao žije v budoucnosti v Číně, v době, kdy již včely vyhynuly. Pracuje na ručním opylování. Víc než cokoli jiného chce pro svého syna zajistit vzdělání, aby měl lepší život, než je ten její. Historie včel je román o vyhynutí včel. Všechny tři příběhy se navzájem prolínají, setkává se zde minulost, přítomnost i budoucnost.


Jako vždy jsem chtěla přidat i nějaké citáty z knihy, ale nic se mi nelíbilo. Vlastně celkově kniha byla taková nemastná neslaná. Čekala jsem od ní víc. Obálka mě zaujala už pár let zpátky v knihkupectví, tak jsem doufala, že to bude zajímavé počtení. Neříkám, že nebylo, jen jsem čekala prostě víc. Dlouho jsem se do knihy začítala a občas jsem se i neorientovala, ale to může být jen můj osobní problém. Hodně mě zaujala zmíněná osoba Jan Dzierzon (1811-1906), což byl polský kněz, který se věnoval včelám a lidé mu od roku 1857 neříkali jinak než slezský otec včel. Původně jsem si myslela, že podle křestního jména to bude Čech, ale byl to nakonec polský soused. Ale ven z historického okénka.

Kniha mě vlastně začala bavit až ke konci, kdy mi to konečně začalo dávat nějaký smysl a líbila se mi ta propojenost mezi roky 1852 / 2007 / 2098, zajímavý nápad.


Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2021 na Databázi knih pod tématem:

20. Kniha, jejíž hlavní hrdina pracuje se zvířaty

Hodnocení: 3/5


Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page