Recenze: Jsou světla, která nevidíme

Naprostý světový bestseller z rukou nadaného amerického spisovatele Anthonyho Doerra, který získal Pulitzerovu cenu za toto dílo v roce 2015.

Jestli jste ještě nikdy nečetli tuto knihu, tak to rychle napravte! Je to neskutečně silný příběh. Anthony Doerr napsal zatím jen málo několik děl. Jeho prvotinou byla sbírka novel Sběratel mušlí z roku 2002. Další sbírku povídek představuje Zeď vzpomínek. Dále také napsal román O dívce Grace a memoáry Čtvero roční období v Římě vydané v roce 2007.

Jsou světla, která nevidíme je Doerrův druhý román, který ale sklidil mnohem větší ovace než jeho doposud napsaná díla. Psal ho 10 let a konečně v roce 2014 román dokončil a nechal vydat. Okamžitě v témž roce kniha vyhrála GoodReads Choice Awards v kategorii Best Historical Fiction. Následující rok získala celkem hned 3 ocenění a to: Pulitzerovu cenu, YALSA Book Awards, Dayton Library Peace Prize.

V České Republice se díky tomuto bestselleru začaly vydávat i autorova předchozí díla.

Anotace:

Marie-Laure žije se svým otcem v Paříži nedaleko Muzea přírodní historie. Její otec má na starosti tisíce zámků v budově muzea. V šesti letech Marie-Laure oslepne a otec jí postaví dokonalý model jejich čtvrti, aby si mohla ulice vštípit do paměti a byla schopná najít cestu domů. O šest let později Paříž obsadí nacisté a otec s dcerou prchají do opevněného městečka Saint-Malo, kde žije ve vysokém domě u moře Mariin samotářský prastrýc. Odvážejí s sebou nejspíš nejcennější a současně nejnebezpečnější klenot z muzejní sbírky.

"Zavřít oči neznamená poznat slepotu."

Knížka Jsou světla, která nevidíme byla pro mě takovou oddechovou četbou. I když má kniha 536 stránek a je to pro plno lidí tlustá bichla, hovorově řečeno, díky stylu, v jakém je psána, se čte sama a brzy je tak přečtená. Označila bych knížku jako krásná literatura, ačkoli je celý děj o 2. světové válce, slepotě a smrti.

Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2019 na Databázi knih pod tématem:

16. Kniha s oxymóronem v názvu

Hodnocení: 5/5