Recenze: Kříďák

Debut roku 2018 Kříďák s nádhernou obálkou a oceněním z roku 2019 v kategorii Čtení tě mění.

Knižní prvotina britské autorky C. J. Tudor, jímž je Kříďák, ji vyšvihl na vrchol a po roce se odhodlala vydat další dílo Jámu a letos vyšla její třetí kniha Ti druzí. Všechny tři knihy mají jedno společné a tím jsou panáčci na přebalech. Čímž alespoň na první pohled v knihkupectvích a dnes především na e-shopech můžeme odlišit autorčina díla od ostatních.

C. J. Tudor se né vždy věnovala jen psaní knih, to se jí poštěstilo až nyní. Proto v minulých letech musela pracovala jako reklamní textařka, televizní hlasatelka či jako dabérka.

Anotace:

Všichni máme tajemství. Před některými utíkáme, ale ona si nás najdou. A některé hry končí vždycky stejně… Mysteriózní thriller Kříďák je tu – a nedá se před ním utéct. Cítíte to v lese, ve škole i na hřišti, cítíte to v domech a v lunaparku. Cítíte to na většině míst v malém městečku Anderbury… strach, že vás někdo nebo něco sleduje. Začalo to na pouti roku 1986, kdy se stala ta nehoda. Toho dne potkal dvanáctiletý Eddie pana Hallorana – pana Křídu. Ten přivedl Eddieho na myšlenku nevinné hry pro něj a partu jeho přátel: za pomoci křídových kreseb si mohli nechávat vzkazy. Byla to docela zábava – dokud je křídoví panáčci nedovedli k tělu. Mrtvému dívčímu tělu, rozřezanému na kousky. Tahle událost se jim nesmazatelně vryla do nočních můr. A třicet let poté najdou v dopisních schránkách záhadnou obálku – s panáčkem a kusem křídy. Strašáci z dětských let totiž možná stále dokážou zabíjet.

"Zjistil jsem, že nejvíc se na nás nepodepíše práce, ale obavy a lítost."

Kniha nebyla špatná, ale nebyla jsem tak nadšená, jak by se asi očekávalo. Obálka je naprostá bomba, ale nesuďme knihu podle obalu, že? Nápad měla autorka skvělý, ale setkala jsem se s komentáři, které označují dílo jako napodobeninu knih Stephana Kinga.

Nejvíc mě dostal samotný závěr knihy, ani ve snu by mě nenapadlo, jak by autorka odkrýt záhadu mrtvé dívky v lese s křídami.

Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2019 na Databázi knih pod tématem:

5. Kniha od ženské autorky s mužskou hlavní postavou