Recenze: Smrtící bílá

Spisovatel Robert Galbraith, vlastně J. K. Rowlingová? Harrym Pottrem rozhodně tato dáma nekončí. Je tu totiž pokračování série Cormoran Strike!

Jedním z mnoha pseudonymů světově proslulé spisovatelky J. K. Rowlingové je Robert Galbarith, pod kterým vydala sérii knih o případech Cormorana Strika. První díl, Volání kukačky, vyšel v roce 2013 a odstartoval tuto nekouzelnickou knižní sérii. V letech 2014 a 2015 vyšly ještě další dva díly, Hedvábník a Ve službách zla. Kniha Smrtící bílá, již čtvrtý díl, byla však publikována až v roce 2018 a měla tak velký časový rozestup oproti jejím předchozím dílům, český překlad jsem si ale mohli přečíst až o rok později.

Díky Audioknihám VOXI jsem měla tu možnost si tento díl poslechnout v podání Pavla Rímského a vřele ji doporučuji.

Anotace:

Čtvrtý případ Cormorana Strika a Robin Ellacottové „Viděl jsem, jak zabili dítě.“ S těmito slovy jednoho dne navštíví utrápený mladý muž soukromého detektiva Cormorana Strika a prosí ho o vyšetření zločinu, jehož byl údajně svědkem v dětství. Třebaže je mladík zjevně nevyrovnaný, jeho příběh zní věrohodně. Než ho ale detektiv stihne vyslechnout, muž v panice uteče. Strike a jeho společnice Robin se pustí do složitého vyšetřování, které je zavede do zákulisí britského parlamentu i do světa temných rodinných tajemství.

Ačkoli kniha měla délku téměř 32 hodin a nečetla jsem předchozí díly, řekla bych, že je kniha velmi zajímavá. Detektivky nejsou zrovna mým šálkem kávy a jedinou, která mě naprosto pohltila byla kniha Sněhulák od Jo Nesba, ale o té později. Smrtící bílá je rozhodně detektivka, která donutí člověka přemýšlet a poslouchat/číst dál a dál.

Hodnocení: 4/5