top of page
  • Obrázek autoraLenny.cka

Recenze: Sněhulák

Severská detektivka z rukou nejlepšího norského spisovatele Sněhulák je i filmově zpracovaná a je to naprostá pecka, rozhodně jedna z #mustread knih.

Jo Nesbo je jedním z předních krimi spisovatelů na této planetě, ačkoli původně vystudoval ekonomii a pracoval jako makléř či finanční analytik. Svoji literární kariéru odstartoval v roce 1997, kdy napsal Netopýřího muže u nás pod názvem Netopýr, a tím se tak rozjela i celá série Harry Hole, která má celkem už 12 dílů. Je typická svými jednoslovnými názvy, ve kterých převládají zvířata jako je onen Netopýr, Červenka, Levhart či Švábi.


Tato kniha Sněhulák je 7. dílem ze série případů Harryho Hola, kterou jste v České republice mohli číst už v roce 2012, kdy vyšlo první vydání. V roce 2017 následně vydalo nakladatelství Kniha Zlín druhé vydání s přebalem z filmové adaptace.


Anotace:

Je listopad. V Oslu napadl první sníh. Birte Beckerová přichází domů z práce a chválí manžela a syna, jakého postavili v zahradě krásného sněhuláka. Jenže oni žádného sněhuláka nepostavili. Celá rodina užasle zírá z okna. Syn si všimne, že sněhulák je obrácen tváří k domu a jeho černé oči hledí přímo dovnitř. Ráno je Birte pryč. Zmizela bez stopy. Jen sněhulák má kolem krku její šálu. Vrchní komisař Harry Hole dostává tajemný dopis s podpisem Sněhulák, a také novou kolegyni Katrine Brattovou, která si v tajuplnosti se Sněhulákem nezadá. Harry později zjistí, že Birte Beckerová není první případ. Na povrch vyplouvá řada podobných zmizení a ukazuje se, že mají společné rysy, především to, že všechny ženy byly vdané a všechny se ztratily s prvním sněhem. Rozbíhá se vyšetřování, které je tentokrát ještě napínavější než obvykle a pro Harryho o to složitější, že se silně dotýká jeho nové kolegyně i jedné velice blízké osoby. Harry ani netuší, jakému zlu bude muset tentokrát čelit a jakým způsobem bude muset prokázat, co v něm je...


"Harrymu se v opilosti sny nezdály. Právě kvůli tomu pil."


"Lidé mají jednu silnou sociální potřebu, touží po tom, aby jich bylo zapotřebí."

"Sestři, co je horší? Připravit o život člověka, který chce žít, nebo nedopřát smrt člověku, který chce zemřít?"


Tuto knížku jsem dala své sestře k narozeninám, které jsme museli oslavit přímo v Norsku, protože jsme tam byli zrovna na dovolené. Jelikož jsem neměla, co číst, tak jsem se do ní hned pustila, aby to bylo i takové tématické. Přeci jen číst v Norsku knížku od norského spisovatele má takové grády. Ale teď už k hodnocení.


Byla to vlastně moje první Nesbeovka, kterou jsem četla a úplně jsem se do ní zamilovala. Nevím, jestli na tom nenese podíl ten norský vzduch, ale četla se mi strašně dobře a i když jsme dost cestovali, měla jsem ji přečtenou během pár dní ještě než jsme stihli dojet zpátky domů. Nesmírně se mi líbil nápad se sněhulákem a i když to bylo občas morbidní, má autor za tento nápad moje uznání.


Mimo jiné jsem tedy viděla i film a ten byl perfektně zpracovaný, nejenže tam hrál jeden z mých oblíbených herců Michael Fassbender, ale jak to dokázali natočit. No, kdo ještě neměl tu možnost, určitě se podívejte, stojí za to.


Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2018 na Databázi knih pod tématem:

3. Kniha s vánoční tématikou

Hodnocení: 5/5

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page