top of page
  • Obrázek autoraLenny.cka

Recenze: Světlo mezi oceány

Jediné autorčino dílo a zároveň výherce GoodReads Choice Awards, je řeč o krásné knížce s motivy lásky, samoty a války.

Tuto knížku jsem původně kdysi koupila mamce k Vánocům. No, nakonec jsem si ji přečetla dřív jako ona (nečekaně), protože toho moc nenačte, ale to jsem tehdy nemohla netušit. Jediné, co mě tehdy zaujalo, byla obálka, ale to co bylo uvnitř bylo mnohem "deep" než bylo nekonečno ve hvězdách na obálce. Byla jednou z mých prvních knih, po kterých jsem sáhla a díky nim začala číst víc knih.


Je opravdu škoda, že australská autorka M. L. Stedmannová nenapsala kromě Světla mezi oceány více titulů, protože píše fantasticky a rozhodně by měla nespočet fanoušků.


Anotace:

Válečný hrdina Tom Sherbourne se vydává na Janusovu skálu, aby se zde stal správcem majáku. Když v Partageuse neplánovaně pozná Izabelu a za nějakou dobu se s ní ožení, zdá se, že všechny útrapy v jeho životě již skončily. Idylu páru žijícího na ostrově však naruší Izabelina nenaplněná touha stát se matkou. Když u břehu ostrova uvízne loď s nemluvnětem a mrtvým mužem na palubě, stojí Tom před vážným rozhodnutím. Musí si vybrat mezi vlastním svědomím, jež mu velí celou událost oznámit, a láskou k Izabele...


"Nikdy se neomlouvejte za úsměv!"


"Dobro a zlo mohou být jako dva hadi zapletení do sebe tak, že je od sebe nerozeznáš, dokud je oba nezastřelíš, a pak je už pozdě."


"Jizvy jsou jen jiným druhem paměti."


I když už je to řádka let, co jsem tuto knížku četla, mám pocit, jako bych ji četla včera. Naprosto jsem soucítila s Izabelou a její touho po dítěti a tou nekonečnou samotou na ostrově téměř bez kontaktu s rodinou. Kniha byla velmi čtivá a četla se jedna báseň.

O to víc jsem se těšila na film při zjištění, že se natáčí. Hraje tam oblíbený herec z X-Menů Michael Fassbender alias Magneto. Film mi ale přišel takový ponurý, ale moc pěkný.

Knížka není klasickou literaturou, se kterou se můžete setkat v knihkupectvích a to je asi ten důvod, proč se mi tak líbila. Bylo to něco naprosto jiného,


Hodnocení: 5/5

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page