top of page
  • Obrázek autoraLenny.cka

Recenze: Černooká

Dílo mladé české autorky Anny Musilové s nádherným obalem o životě mladé dívky, která to nemá ve svém životě příliš jednoduché.


Černooká, dílo z rukou mladé autorky Anny Musilové, bylo vydané v roce 2018 a má 288 stránek. Chloubou je však krásná obálka od Leny Vítkové, která donutí každého knihomola po knížce sáhnout, koupit a číst. Kvůli tomu jsem si knihu i já pořídila. Ačkoli nesuď knihu podle obalu, že?


Anna Musilová studuje žurnalistiku a psala pro Cosmopolitan či iDnes.cz. Aktuálně je redaktorkou české literatury v jednom nakladatelství. Černooká je její prvotinou, nikoli však jejím posledním dílem, začátkem tohoto roku jsme totiž dostali možnost v knihkupectvích sáhnout po její druhé knížce - Tamařino souhvězdí.




Anotace:

Temný thriller o pozvolném propadu do deprese vyvolané dávným traumatem.Viktorie je osmnáctiletá studentka, která žije zdánlivě normální život. Chodí na střední školu, řeší rozpory s kamarádkou a právě prožívá první lásku. Skutečnost je však jiná, než se na první pohled zdá. Před lety zemřela Viktorii matka a ona se s tím dosud nevyrovnala. Jednoho dne spatří v zrcadle záhadnou dívku – přízrak s černýma očima, který jí začne podsouvat zvrácené myšlenky. Kdo je tahle nevypočitatelná Černooká? A dokáže ji Viktorie porazit?


"Je to jen jedna bílá myšlenka topící se v moři temnoty, nic víc."


"Naše srdce byla zlomená a naše duše, ty byly ztracené ve zvráceném labyrintu života, jehož brány se uzavřely dávno předtím, než jsme našli sílu je hledat."


"Do žádné války v životě nevstupujeme sami, i když nám to někdy tak připadá."


Můj osobní názor na tuto knihu? Na to, že je autorka tak mladá, vlastně "o chlup" starší jako já, je to knížka dobrá, ale něco postrádala. Je velmi mladá, takže to určitě ještě vypiluje. Uvidíme, třeba se mi Tamařino souhvězdí bude líbit více, pokud si ho přečtu. Možná mi vadilo, jak Viktorie trpěla silnými depresemi. Každopádně mě strašně moc zasáhl začátek s maminkou. Svoji maminku mám nade vše ráda, takže jsem se naprosto vcítila do celé situace. Ale ty deprese, které doprovázely hrdinku celou dobu, byly až moc. I když chápu, že v dnešní době žije plno lidí s různými depresemi a mělo by se jim pomoct, na což chtěla autorka poukázat.


Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2020 na Databázi knih pod tématem:

4. Kniha, která má na obálce květinu

Hodnocení: 3/5

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page