Recenze: Kaštánek

Jste milovníci detektivek, krimi-románů nebo jednoduše knížek od severských autorů jako je třeba Jo Nesbø? Tak Kaštánek je právě pro vás!

Jde o knihu od severského autora Sørena Sveistrupa, která byla u nás v Česku vydána letos a byla tak žhavou novinkou v knihkupectvích, i když ji svět už spatřil v roce 2018. Název napovídá, že hlavní myšlenkou celého příběhu bude právě kaštánek.

Vše začalo už kdysi dávno na farmě, kde policista nalezne vyvražděnou téměř celou rodinu a nakonec se stane další obětí vraždícího maniaka.

Příběh se odehrává ve Švédsku, kam poslali z Europolu mladého detektiva Hesse. Přiřadili ho na kriminální oddělení, kde se ho ujala vyšetřovatelka vražd Thulinová, která hodlá odejít na jinou pozici na NC3 oddělení. Jejich prvním případem byla brutálně zavražděná maminka Laura Kjearová. Jediná stopa, která se na místě činu našla, byla malá postavička, bez ruky jako oběť, vyrobená z kaštánků, na které se našly otisky prstů rok pohřešované dcery významné političky, která se zrovna po roční pauze vrací zpět na politickou scénu. Postupem času se nachází více žen, které se našly stejně brutálně zabity jako Laura. Proto začali v médiích označovat tohoto vraha za Kaštánka.

Knížka je neskutečně čtivá a dá se přečíst na jeden nádech. Jediné co, tak doporučuji si nečíst první kapitolu ve 23:00 o samotě. Není to pak nejlepší pocit, když se jde spát. Každopádně tuto knihu mohu jen vřele doporučit, protože je naprosto úchvatná a já jako milovník severských zemí a Jo Nesbøho s jeho Sněhulákem, jsem prostě nadšená. Dá se říct, že je to vlastně hodně podobné Sněhulákovi. Tak jako Říjnový seznam, jsem si Kaštánka nechala na toto roční období, aby bylo tématické k padání kaštánků a listí. Opět jsem ji četla jako e-book, protože je to asi nejlepší způsob jak trávit cestování po městě a nemít zbytečně těžký batoh, i když miluji vůni knih a radši si z nich čtu. Ale aspoň se obal neponičí.

Knížku jsem měla zařazenou ve Čtenářské výzvě 2019 na Databázi knih pod tématem:

19. Kniha poprvé vydána v roce 2019

Hodnocení: 5/5